torsdag 22 november 2012

The Statistical Probability of Love at First Sight - Jennifer E. Smith

Titel: The Statistical Probability of Love at First Sight
Författare: Jennifer E. Smith
Serie: -
Sidor: 215

Who would have guessed that four minutes could change everything?

Today should be one of the worst days of seventeen-year-old Hadley Sullivan's life. Having missed her flight, she's stuck at JFK airport and late to her father's second wedding, which is taking place in London and involves a soon-to-be stepmother Hadley's never even met. Then she meets the perfect boy in the airport's cramped waiting area. His name is Oliver, he's British, and he's sitting in her row.

A long night on the plane passes in the blink of an eye, and Hadley and Oliver lose track of each other in the airport chaos upon arrival. Can fate intervene to bring them together once more?

Quirks of timing play out in this romantic and cinematic novel about family connections, second chances, and first loves. Set over a twenty-four-hour-period, Hadley and Oliver's story will make you believe that true love finds you when you're least expecting it. 


Det förvånade mig hur mycket jag tyckte om The Statistical Probability of Love at First Sight. Det är dock inte den gulliga kärlekshistorian jag fastnar mest för, utan det är sidospåret med den frånvarande pappan som fick mig att känna något.


Karaktärerna är bra, men det är något som fattas. Jag tror det beror på att den var skriven i tredje person, i böcker som denna ser jag mycket hellre att den är i första person.
Jag gillade ändå Hadley och mitt hjärta värkte för henne, jag förstod hur ledsen och ensam hon måste känna sig, och jag beundrade hennes styrka att ändå åka till bröllopet.
Oliver var helt okej, en vanlig gullig kille. Tyckte tyvärr inte att jag fick lära känna honom speciellt.
Hadley och Olivers kärlek är väldigt fin och romantisk. Jag gillade att de hittade varandra på en flygplats och hur de fick varandra att må bättre.

Situationen med Hadley och hennes pappa var väldigt gripande. Hadleys känslor och tankar var både råa och äkta, ibland kände jag igen mig själv i dem, och jag grät flera gånger medan jag läste.

TSPoLaFS är en kort och snabbläst bok med en söt romans och många känslor. Jag började boken med inga förväntningar alls och jag fick en väldigt positiv läsupplevelse. Rekommenderas.

Favoritcitat:

“It's not the changes that will break your heart; it's that tug of familiarity.” 

“People talk about books being an escape, but here on the tube, this one feels more like a lifeline...The motion of the train makes her head rattle, but her eyes lock on the words the way a figure skater might choose a focal point as she spins, and just like that, she's grounded again.” 

“It's one thing to run away when someone's chasing you. It's entirely another to be running all alone.” 

                                                           7 / 10

2 kommentarer: