torsdag 1 november 2012

Månadssammanfattning: Oktober

Lästa böcker:

Whispers at Moonrise - C.C. Hunter
Alice in Zombieland - Gena Showalter
Fall for Anything - Courtney Summers
Darkness Before Dawn - J.A. London
Sucks to Be Me - Kimberly Pauley
The Kill Order - James Dashner
Evernight - Claudia Gray
Stargazer - Claudia Gray
Smaragdernas bok - John Stephens
Rubinernas bok - John Stephens
I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you - Ally Carter
Cross My Heart & Hope to Spy - Ally Carter
Don't Judge a Girl by Her Cover - Ally Carter
Only the Good Spy Young - Ally Carter
Out of Sight, Out of Time - Ally Carter
Ten - Gretchen McNeil
The Name of the Star - Maureen Johnson
Hollow Pike - James Dawson
Angelfire - Courtney Allison Moulton
The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
The Lost Prince - Julie Kagawa

Antal: 21
Svenska: 2
Engelska: 19
Snittbetyg: 7,07

Bästa bok: Alice in Zombieland av Gena Showalter
Sämsta bok: Stargazer av Claudia Gray
Största överraskning: Angelfire av Courtney Allison Moulton
Största besvikelse: The Kill Order av James Dashner


Kommentar: Som läsmånad har Oktober varit sisådär, den började bra, blev sämre och till sist bra igen. Jag hade för höga förväntningar på det jag läste och många böcker gjorde mig besviken.
Bäst i Oktober var Alice in Zombieland, helt klart en av 2012 bästa böcker!
Fler otroligt bra böcker värda att nämna är: Whispers at Moonrise, The Evolution of Mara Dyer, Ten, Angelfire och The Lost Prince.
Nu hoppas jag på en ännu bättre läsmånad i November.

3 kommentarer:

  1. Kommer det en recension på Ten? Eller har du recenserat den och det är jag som inte kan hitta den? :)

    SvaraRadera
  2. en sådär läsmånad? Menar du antal eller hur böckerna var? ;) Tycker du har jobbat på sjukt bra!

    SvaraRadera
  3. Oj, kommentaren gick iväg utan att jag hann skriva två bokstäver, jaja!

    Herregud, vad mycket du har läst! Mer än hela min sommmar, typ.. ;)

    SvaraRadera