måndag 26 november 2012

Wings of the Wicked - Courtney Allison Moulton

Titel: Wings of the Wicked
Författare: Courtney Allison Moulton
Serie: Angelfire #2
Sidor: 516

Spoilervarning! Andra boken i en serie, spoilers från tidigare delar förkommer!

Life as the Preliator is harder than Ellie ever imagined.
Balancing real life with the responsibility of being Heaven’s warrior is a challenge for Ellie. Her relationship with Will has become all business, though they both long for each other. And now that the secret of who she really is has come out, so have Hell’s strongest reapers. Grown bold and more vicious, the demonic threaten her in the light of day and stalk her in the night.

She’s been warned.
Cadan, a demonic reaper, comes to her with information about Bastian’s new plan to destroy Ellie’s soul and use an ancient relic to wake all the souls of the damned and unleash them upon humanity. As she fights to stay ahead of Bastian’s schemes , the revelations about those closest to her awaken a dark power within Ellie that threatens to destroy everything—including herself.

She’ll be betrayed.
Treachery comes even from those whom she loves, and Ellie is broken by the deaths of those who stood beside her in this Heavenly war. Still, she must find a way to save the world, herself, and her love for Will. If she fails, there will be hell to pay.


Jag älskade Angelfire och Wings of the Wicked var till och med ännu bättre. Jag har definitivt hittat en till favoritserie och jag är oerhört glad att jag gav första boken en chans.

Jag älskar fortfarande hela handlingen med änglar och reapers och jag älskar hur författaren har byggt upp världen. I Wings of the Wicked är handlingen mycket mörkare och Ellie upplever både den värsta sortens sorg och den bästa sortens kärlek.

Ellie har verkligen anammat rollen som Preliator och hon är riktigt badass. Hon är en riktigt warrior, men det är hennes mänskliga sida som gör henne så stark. Jag gillar verkligen Ellie.
Will drev mig till vansinne under första halvan av boken, han var gnällig och tyckte synd om sig själv och jag blev bara så less. Jag är så himla trött på alla dessa "jag är en vampyr/ängel/whatever och jag älskar dig men vi kan inte vara tillsammans för att världen går under/jag vill äta upp dig/whatever."
Som tur är så slutar Will äntligen med dessa dumheter och nu tycker jag om honom igen..
Jag tycker om resten av karaktärerna också, allra helst Cadan och Nathaniel.

Slutet var både så himla fint och så himla spännande, jag kan knappt vänta till sista boken, Shadows in the Silence kommer ut.

Angelfire serien är en serie jag rekommenderar. Den har action, spänning och romans, med en badass huvudkaraktär och en fenomenal handling. Läs den!

Favoritcitat:

“I'm a reader, not a fighter.” 

“There are four things you need to know about war. One, every action requires careful tactics. Two, never lose hope and fight only for what is right. Three, be brave but you don't have to be fearless. And four, be willing to sacrifice.” 

                                                           8,5 / 10

1 kommentar:

  1. Oh verkar ju skit bra, blir att beställa hem den här serien i min nästa beställning. :)

    SvaraRadera