söndag 6 september 2015

Book Haul #138


Queen of Shadows av Sarah J. Maas
Vengeance Road av Erin Bowman
The Walls Around Us av Nova Ren Suma

Jag har fått hem tre superfina böcker under vackan som gått. Queen of Shadows som var årets mest efterlängtade bok har jag läst, och jag älskade den. Vengeance Road har jag väldigt höga förväntningar på, och The Walls Around Us var jag tvungen att beställa hem efter att ha läst Nova Ren Sumas novell i Slasher Girls & Monster Boys. 

Har du eller vill du läsa någon av böckerna? Och vad tyckte du i såna fall?

8 kommentarer:

  1. Queen of Shadows är en given bok som jag vill läsa ;) Sedan har jag varit lite nyfiken på de två andra, men inte riktigt vetat om jag ska/vill läsa dem eller inte - så ser fram emot vad du kommer att tycka om dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, QoS var ju helt fantastisk. Och jag läser Vengeance Road nu och gillar den verkligen. Så jag rekommenderar helt klart båda. :)

      Radera
  2. Jag fick The Walls Around Us som eARC i vintras, hade tänkt läsa och recensera den innan den gavs ut men tog mig bara igenom drygt hälften innan jag gav upp :/ Gillade författarens sätt att skriva men tappade intresse för berättelsen då jag inte fick grepp om karaktärerna och det hela blev bara förvirrande, tyvärr. Hoppas du gillar den bättre än mig och det kanske är en sådan bok man måste läsa ända till slutet för att förstå vissa saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad tråkigt. Jag har läst hennes 17 & Gone, men kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte. Var dock inte helt såld. Men novellen i SG&MB var så bra att jag behövde mer. Så får hoppas att jag kommer att tycka om den. :)

      Radera
  3. Vilka snygga omslag!

    SvaraRadera
  4. Jag vill såååå gärna läsa Queen of Shadows, men först måste jag läsa Throne of Glass, heheh :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är världens bästa serie. Hoppas du gillar! :)

      Radera