söndag 20 september 2015

Minirecensioner x 2

Titel: The Fall of Five
Författare: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies #4
Sidor: 371

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

They brought in their leader. They thought they had won. They were wrong.
The fight is far from over.
We are finally reunited. We have more power than ever before. We have lost battles. We will not lose this war.
Lorien will rise again.

Den här serien blir verkligen bara bättre och bättre och trots att det inte är riktigt lika mycket action i den här som i de tidigare böckerna så är den ändå en av mina favoriter. Dessutom var den full av twister som jag inte såg komma (men jag förstod på en gång att det var, markera för spoilers -->något konstigt med #5, spoiler slut), och jag ser så fram emot nästa bok som jag genast tänker kasta mig över. 

8,5 / 10

Titel: The Revenge of Seven
Författare: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies #5
Sidor: 371

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.   

They will not stop until your planet is theirs. They will not rest until we are all dead. They have killed four of us.
But we are done running. 
We are all that stands in their way. We know secrets they thought hidden. We have power they never expected.
The time has come for them to fall.  

Oh, wow. Vad bra den här boken var. Och slutet var helt fantastiskt. Jag räknar ner dagarna tills den sjätte boken släpps, jag måste ha MER! Rekommenderas varmt.

9 / 10  

2 kommentarer:

  1. Har bara sett filmen som släpptes till den här serien och gillade den inte alls så har aldrig blivit jag tagit tag i böckerna, men de är värda att läsa verkar det som? Dumplin fortsätter för övrigt vara fantastisk!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag älskar ju filmen. Tycker att första och andra boken är riktigt bra, men från tredje och framåt blir det helt fantastiskt bra. Så jag rekommenderar helt klart serien, även om du inte gillade filmen. :)

      Radera