måndag 7 september 2015

P.S. I Still Love You - Jenny Han

Titel: P.S. I Still Love You
Författare: Jenny Han
Serie: To All the Boys I've Loved Before #2
Sidor: 337

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.
She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.
When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?


Jag gillade första boken i den här serien mycket, och eftersom den slutade med en väldig cliffhanger så har jag längtat efter att få läsa den här uppföljaren. Och jag måste nog säga att den var nästan lika bra som sin föregångare, och jag har verkligen gillat serien.

Handlingen var inte riktigt lika charmig som i första boken, och det var lite för mycket drama för min del här. Dessutom borde jag inte ha gillat att man blandade in ett till kärleksintresse, men för ovanlighetens skull så gillade jag det. Relationerna mellan systrarna Song och deras pappa är dock något bland det bästa med boken, och känslan den lämnar mig med är bara att det hela är så himla mysigt.

Jag gillar de flesta karaktärerna mycket. Lara Jean är fortfarande lite för naiv för min del, men samtidigt finner jag henne väldigt söt och jag tycker helt klart att hon har utvecklats under seriens gång. Som jag redan nämnt så tycker jag även mycket om systrarna och pappan. Peter som var min favorit i första boken tar dock ett steg tillbaka här, men mer om det i spoilersektionen nedan.

Spoilers, markera för att läsa:
- Jag blev så besviken på att Peter hela tiden sprang tillbaka till Genevieve och det gjorde att jag tappade lite av min respekt för honom. Jag tycker helt enkelt inte att han brydde sig tillräckligt mycket om Lara Jean när han hela tiden satte någon annan först.
- Och jag tyckte inte alls att Gens förklaring till varför hon hade läckt videon och varför de slutade att vara vänner kändes särskilt trovärdig. Väx upp, liksom.
- Till sist så tycker jag faktiskt att Lara Jean valde fel kille, och jag hade hellre sett henne med John. Det kändes som att deras personligheter passade varandra mycket bättre och han var både mer respektfull och mer romantisk. Jag hade också velat ha lite mer av slutet, tyckte att det var för mycket som lämnades ouppklarat.
spoilers slut.

P.S. I Still Love You var en väldigt mysig bok, och en hyfsat värdig avslutning på serien. Personligen så hade jag velat ha lite mer, men jag är ändå okej med vart den lämande oss. En härlig contemporary som jag gärna rekommenderar till dig som vill ha något romantiskt och lättläst.



8 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar