fredag 18 september 2015

The Rise of Nine - Pittacus Lore

Titel: The Rise of Nine
Författare: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies #3
Sidor: 330

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.  

Until I met John Smith, Number Four, I'd been on the run alone, hiding and fighting to stay alive. Together we are much more powerful. But it could only last so long before we had to separate to find the others ...I went to Spain to find Seven, and I found even more, including a tenth member of the Garde who escaped from Lorien alive. Ella is younger than the rest of us, but just as brave. Now we're looking for the others - including John. But so are they. 

They caught Number One in Malaysia. Number Two in England. And Number Three in Kenya. They caught me in New York - but I escaped. I am Number Six. They want to finish what they started. But they'll have to fight us first.

Jag läste de första två böckena i den här serien för tre år sedan. Och trots att jag genast ville kasta mig över den tredje boken så har det dröjt ändå tills nu för mig att plocka upp The Rise of Nine. Vilket både känns tråkigt, för jag gillar serien ännu mer nu, men samtidigt lite smart för böckerna är så himla bra och jag ser inte fram emot att behöva vänta på den sista boken sen.

Handlingen är sjukt spännande och full av action. Man får följa tre olika perspektiv och the Garde har äntligen börjat samlas..vilket jag älskar. Det händer så himla mycket i den här boken och den var omöjlig att lägga ifrån sig. Slutet var dessutom helt fantastiskt, och jag måste genast kasta mig över nästa bok i serien.

Jag älskar alla karaktärerna, men framför allt Four, Six och Nine. Four blir bara bättre och bättre, Six är så bad ass, och jag älskar Nines humor och tuffhet. Det enda tråkiga är att jag saknar Sam, och jag hoppas verkligen på mer av honom i nästa bok.

The Rise of Nine är en mycket värdig uppföljare och helt klart min favorit hittills. Jag är så glad att jag äntligen har fortsatt läsa den här serien och jag ska genast påbörja nästa bok. Rekommenderas varmt.

8,5 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar