torsdag 3 september 2015

Månadssammanfattning: Augusti 2015

Lästa böcker:

Game av Barry Lyga 
Blood of My Blood av Barry Lyga 
The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie 
I Am Number Four av Pittacus Lore*
The Power of Six av Pittacus Lore*
The Rise of Nine av Pittacus Lore 
The Fall of Five av Pittacus Lore
The Revenge of Seven av Pittacus Lore 
Gyllene sonen av Pierce Brown 
Monstrumologen av Rick Yancey 
Slasher Girls & Monster Boys av April Genevieve Tucholke mfl 
The Merciless av Danielle Vega 
Survive the Night av Danielle Vega 
Eldtronen av Rick Riordan 
Isskeppet av Peter Bergting
The Assassin's Blade av Sarah J. Maas*
Throne of Glass av Sarah J. Maas*
Crown of Midnight av Sarah J. Maas*

*omläsningar

Antal: 18
(Mellanböcker/Noveller: 5 i The Assassin's Blade)
Omläsningar: 5
Svenska: 4
Engelska: 14
Snittbetyg: 8.34

Bästa bok: Gyllene sonen av Pierce Brown
Sämsta bok: -
Största överraskning: Slasher Girls & Monster Boys av April Genevieve Tucholke mfl
Största besvikelse: The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie



Kommentar: I Augusti har jag i princip bara läst bra böcker, och det var enbart The Haunting of Sunshine Girl av Paige McKenzie som inte riktigt föll mig i smaken. En helt okej bok, men jag hade hoppats på mer skräck, och därför får den bli månadens besvikelse.
Månadens bästa bok däremot var Gyllene Sonen av Pierce Brown, den var minst lika bra som sin föregångare och jag absolut älskade den. Novellsamlingen Slasher Girls & Monster Boys av April Genevieve Tucholke mfl fick bli månadens överraskning eftersom jag aldrig hade trott att jag skulle bli så förälskad i ett gäng noveller. Rekommenderas varmt, allra helst i Halloween tider. I övrigt så har jag läst flera bra böcker som förtjänar ett omnämnande; Game och Blood of My Blood av Barry Lyga, The Revenge of Seven av Pittacus Lore, Survive the Night av Danielle Vega och
Eldtronen av Rick Riordan.

I September släpps flera efterlängtade böcker, och jag har förhandsbokat en hel del. Mest pepp känner jag ändå inför Queen of Shadows av Sarah J. Maas som jag precis har påbörjat, och jag tror redan nu att den kommer att bli årets bästa bok.

Vad ska du läsa i September? Queen of Shadows? Och vilken var din favoritbok i Augusti?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar