tisdag 15 september 2015

Top Ten Tuesday - Best Books I've Read This Summer


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
FREEBIE -- your choice! Och jag har valt att göra en lista över sommarens bästa böcker, alltså;
Top Ten Best Books I've Read This Summer


10. Simon vs. the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli
9. Made You Up av Francesca Zappia
8. The Revenge of Seven av Pittacus Lore


7. Survive the Night av Danielle Vega
6. Slasher Girls and Monster Boys av April Genevieve Tucholke mfl.
5. The Jasper Dent trilogy av Barry Lyga


4. Eldtronen av Rick Riordan
3. Falling into Place av Amy Zhang
2. Gyllene sonen av Pierce Brown


1. Deceptive av Emily Lloyd-Jones

6 kommentarer:

  1. You've reminded me that I have to continue with the Jasper Dent trilogy! I read the first book and loved it. Great list! It looks like you've read a lot of amazing books this summer.

    My TTT- http://www.amandasnoseinabook.com/2015/09/15/top-10-unfinished-series/

    SvaraRadera
    Svar
    1. The rest of the series is just as good as the first one, so I hope you'll love it. Thanks for stopping by. :)

      Radera
  2. Inte läst någon av de, men håller på med simon vs the homo sapiens agenda och den verkar mycket lovande. Har ju läste illusive och tyckte den var helt ok och deceptive väntar på plattan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simon är ju en sån fin bok, jag hoppas att du kommer att tycka om den. Illusive och Deceptive är några av mina absoluta favoriter, men jag hoppas verkligen att det kommer att komma en tredje bok. Jag behöver mer! :)

      Radera
  3. I have yet to pick any of these up, but they are all on my tbr. Great list!

    Check out my TTT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Then I hope you get to read, and enjoy, some of these soon. And thanks for stopping by. :)

      Radera