torsdag 17 september 2015

The Haunting of Sunshine Girl - Paige McKenzie

Titel: The Haunting of Sunshine Girl
Författare: Paige McKenzie
Serie: The Haunting of Sunshine Girl #1
Sidor: 301

In that place where you're more asleep than awake any more, I hear something else. A phrase uttered in a child's voice, no more than a whisper: Night Night.

Something freaky's going on with Sunshine's new house . . . there's the chill that wraps itself around her bones, the giggling she can hear in the dead of night, and then the strange shadows that lurk in her photographs. But the more weird stuff that happens, the less her mum believes her. Sunshine's always had a quirky affiliation with the past, but this time, history is getting much too close for comfort . . .

If there is something, or someone, haunting her house, what do they want? And what will they do if Sunshine can't help them?

As things become more frightening and dangerous, and the giggles she hears turn to sobs and screams, Sunshine has no choice but to accept what she is, face the test before her and save her mother from a fate worse than death.
 


Det var en blandning av omslaget och boktrailern som gjorde att jag först blev intresserad av The Haunting of Sunshine Girl. Den verkade lite småläskig och hamnade genast på min att läsa lista. Men tyvärr så måste jag faktiskt säga att den var inte alls lika bra som jag först förväntat mig.

I det stora hela så får dock boken helt klart godkänt, och visst var jag rätt intresserad medan jag läste. Men samtidigt var den inte alls särskilt skrämmande, och mer av bara ett nöje för stunden. Jag hade defintivt förväntat mig mer spänning, och trots att boken slutade i en cliffhanger så känner jag redan nu att jag inte kommer att plocka upp uppföljaren. Tyvärr.

Karaktärerna var inget speciellt och jag fastande inte för någon utav dem. Sunshine skulle vara charmig och quirky, men det hela blev bara lite för mycket. Nolan var ett typiskt kärleksintresse, utan något större djup, och det var väldigt tråkigt att mor och dotter relationen (som var bland det bästa i början) fick ta stryk för att ge plats för handlingen. 

The Haunting of Sunshine Girl var en helt okej bok. Hyfsat intressant handling, men långt ifrån spännande. Betyget hamnar idag på ett svagt gillar, men om ni är sugen på en bra och läskig spökbok så rekommenderar jag att ni letar vidare.

5 / 10  

4 kommentarer:

  1. Tråkigt deninte var så bra. Dock gillar jag verkligen omslaget:)

    SvaraRadera
  2. I love scary books but I kind of need excitement too. I might pick this one up at some point for a nice scary read but won't be rushing to get it. Great review, Petra, sorry this one didn't live up to your expectations. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. This wasn't especially scary at all. Pretty disappointing. If you like scary books though, I really recommend The Creeping by Alexandra Sirowy, or The Dead House by Dawn Kurtagich. :) And thanks, sweetie. :)

      Radera