torsdag 2 oktober 2014

Månadssammanfattning: September 2014

Lästa böcker:

Grasshopper Jungle av Andrew Smith
The Assassin's Blade av Sarah J. Maas
Throne of Glass av Sarah J. Maas*
Crown of Midnight av Sarah J. Maas*
Heir of Fire av Sarah J. Maas
 Ink av Amanda Sun
Hold Still av Nina LaCour
To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han
Love Letters to the Dead av Ava Dellaira
The Iron Trial av Holly Black & Cassandra Clare
The Miseducation of Cameron Post av Emily M. Danforth
The Girl Who Was Supposed to Die av April Henry
Winterkill av Kate A. Boorman
Illusions of Fate av Kiersten White
Solitaire av Alice Oseman
Unspoken av Sarah Rees Brennan*
Untold av Sarah Rees Brennan*
Unmade av Sarah Rees Brennan
Lark Rising av Sandra Waugh

*omläsningar

Antal: 19
(Mellanböcker/Noveller: 5st i The Assassin's Blade)
Omläsningar: 4
Svenska: 1
Engelska: 18
Snittbetyg: 7.46

Bästa bok: Heir of Fire av Sarah J. Maas
Sämsta bok: Ink av Amanda Sun
Största överraskning: Illusions of Fate av Kiersten White
Största besvikelse: Lark Rising av Sandra Waugh


Kommentar: September har mestaldels varit en bra läsmånad, även om den innehöll ett par besvikelser. Bästa bok var, självklart, Heir of Fire av Sarah J. Maas, och jag är så kär i den serien just nu. Största överraskningen var Illusions of Fate av Kiersten White, som även den var makalöst bra. I övrigt så måste jag också nämna Unmade av Sarah Rees Brennan, som också var oerhört bra, och en väldigt värdig serieavslutning i mina ögon.
Sämsta bok var, tyvärr, Ink av Amanda Sun, där jag inte alls fastande för karaktärerna. Och månadens besvikelse var Lark Rising av Sandra Waugh, en bok jag längtat så efter, men även där misslyckades man med karaktärerna. Winterkill av Kate A. Boorman var också något av en besvikelse, men eftersom mina förväntningar på den inte var lika höga så klarade den sig från utnämningen.

I Oktober släpps det en hel del böcker jag längtat väldigt efter, och The Blood of Olympus av Rick Riordan, UnDivided av Neal Shusterman, och Eternal av C.C. Hunter ligger högst upp på Oktobers att läsa lista, och jag hoppas på en väldigt bra läsmånad.

Vilken/vilka böcker ser du mest fram emot att få läsa i Oktober?

10 kommentarer:

  1. Ååhh måste se till att läsa Crown of Midnight och Heir of Fire!! Har hört så mycket bra om trean speciellt~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du verkligen. Både är superbra, men ja, trean är extra fantastisk. Hoppas du gillar dem. :)

      Radera
  2. Ja definitivt Eternal! Ska bli så kul att läsa den! sen ser jag även fram emot In the Afterlight! Ska bli spännande att se hur den serien slutar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, In the Afterlight har jag nästan glömt bort. Den vill jag såklart också läsa, och är väldigt nyfiken på hur den kommer att sluta. :)

      Radera
  3. Blood Of Olympus! It's almost here! I think I read closer to...5 books in September...I have a slight reading slump.

    Glad you got to read some awesome books this month!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm getting more and more nervous, the closer we get to October 7th. But I also can't wait to read it..I'm so exited. :)
      I hate reading slumps, so I'm sad you're in one. Hopefully, The Blood of Olympus will cure you. :)

      Radera
  4. Heir of Fire, The Mirror Empire och Snow Like Ashes ligger högst upp på min läslista den här månaden! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snow Like Ashes är väldigt högt på min lista med. Och jag ser fram emot din recension på The Mirror Empire sen. Hoppas du kommer att tycka om böckerna. :)

      Radera
  5. THE BLOOD OF OLYMPUS!! Förlåt, är lite väl exalterad känner jag haha ;) Men är samtidigt lite, lite rädd för hur det ska sluta! Annars ser jag också väldigt mycket fram emot In the Afterlight och Blue Lily, Lily Blue :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar, själv är jag både väldigt exalterad, och samtidigt alldeles livrädd. Det var länge sen jag längtade såhär mycket efter en bok. :) Blue Lily, Lily Blue ser jag också mycket fram emot, och jag börjar bli mer och mer nyfiken på hur det kommer att sluta i In the Afterlight. Hoppas att böckerna kommer att vara bra. :)

      Radera