tisdag 14 oktober 2014

Top Ten Tuesday - Places Books Have Made Me Want To Visit


Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish en Top Ten Tuesday.
Här ger man sin Topp 10 i veckans valda ämne som denna vecka är:
Top Ten Places Books Have Made Me Want To Visit (whether fictional or real)


10. Shadow Falls, Shadow Falls av C.C. Hunter
9. Mythos Academy, Mythos Academy av Jennifer Estep
8. The Land of Stories, The Land of Stories av Chris Colfer


7. Skottland, både i nutid och på 1700-talet, Outlander av Diana Gabaldon


6. Paris, Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
5. Viktorianska London, The Infernal Devices av Cassandra Clare
4. Aten, The Blood of Olympus av Rick Riordan


3. Narnia, The Chronicles of Narnia av C.S. Lewis
(här har jag faktiskt inte läst böckerna, men jag vet ändå att jag vill besöka Narnia)


2. Camp Half Blood, Percy Jackson and the Olympians & The Heroes of Olympus 
av Rick Riordan


1. Hogwarts, Harry Potter av J.K. Rowling

6 kommentarer:

  1. Svårt att inte ha Hogwards först på en sån här lista! :) London glömde jag helt bort!

    SvaraRadera
  2. Athens is an epic pick! I would love to go there, almost as much as I would love to go to Camp Halfblood!

    SvaraRadera
  3. Håller så med om 1, 2, 3, 6 & 7!!! Men drömmen är ju Hogwarts såklart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Jag kommer nog aldrig att komma över min besvikelse att jag aldrig fick gå på Hogwarts. :)

      Radera