söndag 19 oktober 2014

SENASTE...

Jag såg att Sara hade gjort den här enkäten på Beas Bokhylla, och tyckte att den verkade rolig.
Så jag beslöt mig för att också göra den, och det handlar alltså om den senaste..

...boken du läste ut?
Glory O'Brien's History of the Future av A.S. King, vilken var superbra.


...boken du påbörjade?
Snow Like Ashes av Sara Raasch.


...bokbeställningen?
Jag lade en beställning hos The Book Depository på dessa två böcker för några dagar sedan;
 

...bibliotekslånet?
Jag lånade, och läste, Teslas vind av Neal Shusterman & Eric Elfman bara nu i veckan.
 

...serien du blev nyfiken på?
Efter att ha läst Främlingen av Diana Gabaldon så är jag väldigt nyfiken på serien. Jag har
kollat in det första avsnittet, och gillade det mycket (även om början kändes aningen seg).


...filmen du såg?
Jag kollade på Föräldrafällan med Lindsay Lohan på Viaplay för någon dag sedan.
Den är fortfarande bra, tycker jag, även om jag kanske gillade den bättre när jag var yngre.


...filmen du blev nyfiken på?
Jag tror det var länge sedan jag blev nyfiken på en film. Men några filmer jag hoppas ha tid att kunna kolla på ganska så snart är; X-Men: Days of Future Past, Malificent, Guardians of the Galaxy
& The Expendables 3.  

...boken du dreglade efter?
Crimson Bound av Rosamund Hodge. Varför är det så långt kvar till maj 2015?

4 kommentarer:

  1. Hej Petra! Såg du kommenterat min blogg men jag har inte svara fören nu. Hoppas det är bra med dig och ditt läsande. Är du kvar på EHJ eller gör du nåt annat roligt nu?
    Skaffa facebook så vi kan hålla kontakten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är bara bra med mig, och läsningen går alldeles utmärkt, tackar som frågar. :) Jag har slutat på EHJ, och är istället på biblioteket i Söråker nu, vilket är superkul. Vad gör du nu för tiden? Och du vet väl att jag inte gillar FB.. :)

      Radera
  2. Outlander är så otroligt bra! En ny favorit! Du måste se alla avsnitt :D

    Förresten så har jag taggat dig på min blogg, check it out! :)
    http://countlessbooks.blogspot.se/2014/10/sisterhood-of-world-bloggers-award.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag ska fortsätta att kolla. Men jag drar mig lite eftersom man måste vänta så länge på resten av avsnitten. Gillade dock det första mycket, och jag är väldigt nyfiken på bok 2. :)
      Och tack för taggen, den verkar väldigt kul, och jag ska göra den så snart jag kan. :) <3

      Radera