söndag 7 september 2014

Countdown Survey


Den här enkäten skapades av Christy på Christy's Book Addiction, men jag hittade den
hos Kirsty-Marie på Studio Reads. Tycker att den verkar rolig, så jag beslöt mig för att göra den
(har dock inte orkat översätta frågorna, men det behövs väl ändå inte..), och det är alltså en
nedräkning som gäller.

10 - Books already released on your wishlist

1. The Miseducation of Cameron Post av Emily M. Danforth
2. False Future av Dan Krokos
3. Breathe, Annie, Breathe av Miranda Kenneally
4. Fire & Ash av Jonathan Maberry
5. The Jewel av Amy Ewing
6. Shattered av Mari Mancusi
7. Opposition av Jennifer L. Armentrout
8. The Nightmare Dilemma av Mindee Arnett
9. Gates of Thread and Stone av Lori M. Lee
10. The Rule of Thoughts av James Dashner

9 – Favourite Covers


8 – Not yet released books that you can’t wait for

1. The Blood of Olympus av Rick Riordan
2. Throne of Glass #4 av Sarah J. Maas
3. The Ruby Circle av Richelle Mead
4. UnDivided av Neal Shusterman
5. The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
6. Eternal av C.C. Hunter
7. The Dregs av Leigh Bardugo
8. Everblaze av Shannon Messenger

7 – Auto-buy Authors

1. Lauren Oliver
2. Sarah J. Maas
3. Melina Marchetta
4. Maggie Stiefvater
5. Jennifer L. Armentrout
6. Leigh Bardugo
7. Cassandra Clare


6 – Book Boyfriends

1. Adrian Ivashkov, Vampire Academy & Bloodlines
2. James Cairstairs, The Infernal Devices
3. Nikolai Lantsov, The Grisha
4. Étienne St. Clair, Anna and the French Kiss
5. Dorian Havilliard, Throne of Glass
6. Aaron Warner, Shatter Me


5 – Books you recommend the most

1. Jellicoe Road av Melina Marchetta
2. Throne of Glass av Sarah J. Maas
3. Cracked Up to Be av Courtney Summers
4. Unwind av Neal Shusterman
5. Touch of Frost av Jennifer Estep


4 – Books you thought you’d like but didn’t

1. Mortal Danger av Ann Aguirre
2. Velveteen av Daniel Marks
3. Nil av Lynne Matson
4. The Falconer av Elizabeth May

3 – Books that made you cry

1. Harry Potter 4-7 av J.K. Rowling
2. The Fault in Our Stars av John Green
3. Clockwork Princess av Cassandra Clare


2 – Books you never plan on reading

1. Fifty Shades of Grey av E.L. James
2. Fallen av Lauren Kate

1 - Favourite Genre at the moment

High Fantasy 
(även om jag även är väldigt inne på contemporary för tillfället)

Och till sist så taggar jag;

10 kommentarer:

  1. Tack för taggen Petra! Jag ska göra den så fort jag hinner :)

    SvaraRadera
  2. SV: Förlåt för sent svar hehe, men det låter som att du hade det jättemysigt i Saltdean :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det hade jag. Hoppas det kommer upp ett inlägg från er snart om hur ni hade det? :)

      Radera
  3. Kul enkät! Tack för taggen :)

    SvaraRadera
  4. Taaack! :D Är i full färd att sammanställa mina svar, några var lite kluriga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul. Jag ser fram emot att läsa den! :)

      Radera